Jerusalem – Israeli News Chief Quits Over Apology To Mogul

    3

    Channel 10's news chief, Reudor BenzimanJerusalem – An Israeli TV news chief has resigned because his channel agreed to apologize for a report critical of U.S. casino mogul Sheldon Adelson, a close associate of Israel’s prime minister.

    The Haaretz newspaper says Adelson threatened to sue Channel 10 if it didn’t apologize for its profile of his conduct and business dealings.

    Israeli newspapers on Thursday published a statement by Channel 10’s news chief, Reudor Benziman, saying that in his professional capacity, he “cannot live” with the apology.

    A Channel 10 spokesman could not immediately be contacted but a station employee confirmed the resignation.

    The TV is owned by Israelis Yossi Maiman and Arnon Milchan, a Hollywood film producer; and Ron Lauder, another U.S. businessman with close ties to Prime Minister Benjamin Netanyahu

    Follow VosIzNeias For Breaking News Updates



    Sponsored Content by Kosher.com



    3 COMMENTS

    LEAVE A REPLY

    Please enter your comment!
    Please enter your name here